13 Nisan 2014 Pazar

Afrikaya Temiz Su Yardımı, Unicef Tap Project !

Merhaba,

Biz evimizde otururken kucağımızda bilgisayar, bir elimizde telefon, bir elimizde iPad, bir yandan da televizyon açık. Yeni bir telefon çıktığında elimizdeki telefonu çöpe atıp yenisine binlerce TL vermek için koşturup duruyoruz. Oysa Afrika'da ki çocukların içecek bir bardak temiz suları bile yok!
Birleşmiş milletler çocuklara yardım fonu ya da kısaca Unicef her gün çocuklara yardım etmek için bir kampanya başlatıyor ve tabiki bu su sorununa da sessiz kalmayıp Unicef Tap Project'i başlattı.

Kampanyaya katılıp çocuklara yardım edebilmeniz için tek kuruş dahi vermenize gerek yok.

Kampanya şu şekilde çalışıyor:

Akıllı telefonlarınızdan tap.unicefusa.org sitesine giriyorsunuz ve karşınıza bir uygulama çıkıyor. Uygulamayı başlattığınız anda telefonunuzu düz bir yere koyup hareket ettirmemeniz gerekiyor. Sonrasında ise telefona dokunmadan kaç dakika yada saat durabileceğinizi ölçmeniz için bir sayaç başlıyor. Tabiki de uygulama bu kadar değil. Telefona dokunmadığınız her 10 dakika için Afrikalı bir çocuğun bir günlük temiz su ihtiyacını karşılamış oluyorsunuz.

Evde oturmuş televizyon izlerken, bilgisayara bakarken, yemek yerken yada okulda dersteyken uygulamayı açıp Afrikalı çocuklara yardım edebilirsiniz.

Örneğin;
Bir ders 40 dakika, ders başladığında uygulamayı açıp telefonunuzu dersin sonuna kadar ellemez iseniz Afrika'da ki 4 çocuğa 1'er günlük temiz su sağlayabilirsiniz ya da bir çocuğa 4 günlük su...

Ben şuanda evde oturuyorum ve uygulamayı açalı tam 1 saat 40 dakika oldu bu demektir ki 10 günlük su hediye etmiş oldum.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Helal sana kardeşim

Adsız dedi ki...

Peki boyle bir örgüt varsa neden gizli kalmayi tercih etmiyor.yada boyle birseyin düşünülmesini istiyorda olabilirler.Türkiye ve benzeri ulkelerdede var ama deşifre etmek zor

Adsız dedi ki...

Salam.Bu proqramı telefonumuza necə indire bilərik?Ve necə emin olaqki öz çıkarları üçün etmirlər?

Unknown dedi ki...

Efendim ajerbeycanlımısn

Adsız dedi ki...

Azerbaycanlıyam. Proqramı işlete bildim ancaq hala güvenliliyinden emin deyilem

Adsız dedi ki...

Azerice anlamadığınız üçün sordunuz?

Adsız dedi ki...

Bence gayette net anlaşılıyor Azerice'nin Türkçe'den çok fazla farkı yok sonuçta kardeşiz...

Adsız dedi ki...

Ya unicef misyonerlerin bi vakfı nasıl güvenebiliriz ki? Hani yardım adı altında başka bi şeyler yapıolarsa? Türk vakıflardan birisi olsaydı seve seve indirir ve başlatırdım uygulamayı

Adsız dedi ki...

bana da guvenli değil gibi geldi.niye afrikaya yardım etsinler ki ? sonuçta unicefden bahsediyoruz kimse yok mu,kızılay vb türk kuruluşlardan değil.

Muhammet dedi ki...

Benim 10 dakika telefonuma dokunmamam afrikaya nasıl su olarak dönüyor anlamış değilim.

Powered By Blogger · Designed By Blogger Templates